Sunday, June 26, 2011

five things that i need the most during this semester break

fisrtly, saja buat gempak title in english hee. nak improve english sebenarnya, english aku teruk sangat. dah masuk university pon english berterabur lagi. macam mana la nanti dah kerja nak comunicate dengan client ke bos ke yang asek duk speaking, errr
eh,eh mengarut je banyak. straight to the point. the five things that i need the most during this semester break are

  1. new car radio
  2. new shoes
  3. new carpet for my car
  4. new hard disk *actually i never have one
  5. new battery for my blackberry

bukannya aku ni melebih lebih mintak macam macam. cuma semua benda kat atas ni amat amat diperlukan axcept no 3 tu. hee di sini aku sediakan sebab menyebab kenapa aku perlukan barang barang kat atas ni.

1. new car radio 
sedih cerita ni, kereta aku ni da satu sem tak berbunyi. bayangkan lah drive dari pahang sampai USM dengar lagu guna fon je. kan best kalau ada radio baru. sound system yang best berbanding sound fon. mesti perjalanan jauh pon tak terasa. kira terdesak jugak la kan. 

2. new shoes
kasut yang aku pakai sekarang ni dah pon berusia dua tahun. aku beli sebelum masuk USM lagi. memang la dah banyak berjasa kasut aku ni. tapi aku rasa dah tiba masa aku tukar. tapi jangan risau aku still akan simpan kasut lama ni. aku sebenarnya peminat kasut converse dari zaman sekolah lagi. even yang baru nak beli ni pon plan nak beli kasut converse jugak. maybe yang design leper tu.


haa ni pic dia. yang dua dari kiri. leper cmtu. harap harap dapat la cuti ni.

3. new carpet 
haa.. ni sebab nak jaga kebersihan kereta. kalau guna carpet baru tu. kereta jadi kemas. serious. banyak da kereta aku tengok pakai carpet tu. so aku pon nak la, menjaga kebersihan.

4. new hard disk
untuk menggawal keperlahanan laptop aku yang dah nak penuh dengan muvie, mv korean, korean drama and football clips ni. aku rasa dah seharusnya aku membeli hard disk baru, 1tera mungkin memadai untuk sekarang dan sem sem mendatang. 

5.new battery for my blackberry
ni pon satu hal. battery BB memang tak tahan gila. aku rasa da rosak la. tapi orang cakap battery BB memang tak tahan. bengang gila. asek charge je. aduuu.. dapat yang tahan sehari pon cukup laa.. isk. aku pakai BB bold 9000


p/s : kalau ada kawan kawan tau mana nak dapat kan barang barang ni dengan harga yang ok. sila la bagitau ya. cuti ni aku nak cari, tu pon if duit menggizinkan. jadi insyaallah aku akan kerja cuti ni. k tadaaa~

14 comments:

  1. semuga wishlist berjaya di tunaikan~~

    ReplyDelete
  2. i think u miss one thing.
    ''new hair'' no more kpop after diss. heeee ^__^

    ReplyDelete
  3. jahat la. xmo. biar anep sorang da la potong hee ^_^

    ReplyDelete
  4. haha.. aku ingat aku je yang balek penang dgr lagu gune fon.. =P

    ReplyDelete
  5. same ke ? terseksa kot. nak habis dah lagu dengar kat playlist fon tu haha

    ReplyDelete
  6. car radio .. uhuhu .. memahami .. kereta aku penah kena, tp baik sendiri macam baik demam .. lol

    kasut .. peminat converse dulu masa form 3 .. pertama dan terakhir ..

    carpet kete .. kene cari kat shopping complex yang dah nak tutup atau habiskan stock .. kene roger2 tempat

    hardisk .. aku pun nak beli gak duit takde .. T_T.. plg best RM 360, Toshiba with software backup system komputer .. plg the best yg aku cari ..

    bateri .. kene blaja cara yang betul charge bateri .. tunggu betul2 abes, baru charge .. n bila charge kene penuh2 .. spesifik BB, aku tak tau ..

    ReplyDelete
  7. semoga wishlist tu tercapai na caan.

    ReplyDelete
  8. ipai : banyak info tu, teruk an rasa xda radio kereta, kasut still my favorite converse,xtau la knp. waa ok, nanti kena charge betol2 la. xlarat da nak charge kerap2.
    ira : insyallah, jika duit mengizin kan ;p

    ReplyDelete
  9. oh! cant drive without radiooooO~ huuu~

    ReplyDelete
  10. kesian kan. dah 6bulan tanpa radio tau. :(

    ReplyDelete
  11. hang kene taggg!


    http://irabulat.blogspot.com/2011/06/salwaismailblogspotcom-giveaway.html

    ReplyDelete